email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De anul viitor clientii bancilor vor avea posibilitatea achitarii impozitelor fara comisioane

impoziteobligatii bugetarecont
Ministerul Finantelor Publice a pus in discutie un Proiect de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului si pentru modificarea Legii privind finantele publice nr. 500/2002.

Prin modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, in sensul propus prin prezentul proiect de act normativ, se reglementeaza deschiderea pe numele Ministerului Finantelor Publice a unui cont tranzitoriu la institutiile de credit care sunt interesate sa ofere clientilor proprii posibilitatea achitarii obligatiilor bugetare fara perceperea de comisioane.

Prin mecanismul care se creaza, clientii institutiei de credit isi vor putea achita obligatiile bugetare, din contul curent propriu in contul tranzitoriu al Ministerului Finantelor Publice, urmand ca sumele colectate zilnic sa fie transferate in conturile corespunzatoare de venituri bugetare sau de disponibilitati indicate de platitor, in urmatoarea zi lucratoare. Mecanismul propus vine in spijinul contribuabililor, intrucat acestia nu mai achita comisioane pentru plata prin virament a obligatiilor bugetare, precum si ca urmare a simplificarii modului de completare a documentelor de plata intocmite de acestia.

Institutiile de credit s-au aratat interesate de mecanismul de plata a obligatiilor bugetare care se creaza potrivit prezentului proiect de act normativ atat datorita facilitatilor care vor fi oferite clientilor proprii ai acestora, care si in prezent efectueaza operatiunile de decontare interbancare fara perceperea de comisioane, dar si datorita numarului mai redus de documente care vor fi decontate prin sistemul electronic de plati national.

In acelasi timp, se estimeaza ca reglementarile cuprinse in proiectul de act normativ vor contribui la reducerea numerarului aflat in circulatie si la imbunatatirea colectarii creantelor bugetare, obiectiv al Programului de guvernare.

Modificarea Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, in sensul propus prin prezentul proiect de act normativ, va asigura o semnificativa imbunatatire a nivelului de absorbtie a fondurilor externe nerambursabile preaderare si postaderare, precum si un ritm sustinut de implementare a proiectelor finantate de fonduri, aceste aspecte reprezentand si o importanta parghie anticriza.

Considerente care au dus la initierea prevederilor din proiectul de act normativ cu privire la modificarea Art. 52 alin. (9) , lit.a) din Legea privind finantele publice nr. 500/2002 sunt urrmatoarele:
a) implemetarea masurilor anticriza initiate de Guvernul Romaniei pentru accelerarea gradului de absorbtie a fondurilor externe nerambursabile preaderare si postaderare destinate Romaniei si utilizarea eficienta;
b) necesitatea adoptarii unor masuri de sprijin pentru beneficiarii publici in implementarea contractelor aferente proiectelor finantate din aceste fonduri;
c) scaderea capacitatii contractorilor de a sustine din surse proprii si/sau atrase (credite) derularea optima a lucrarilor si serviciilor, in contextul actualei crize economico-financiare;
d) evitarea blocajului implementarii unor proiecte majore de infrastructura.

Consecinta neadoptarii in regim de urgenta a prezentului act normativ consta in imposibilitatea respectarii obligatiilor de modernizare, reabilitare a drumurilor nationale, precum si a obligatiilor constructiei de autostrazi la standarde internationale, pentru toate aceste investitii fiind necesare fonduri.

Totodata, amanarea luarii de masuri urgente poate accentua bilantul negativ al evenimentelor rutiere.

In considerarea faptului ca elementele prezentate mai sus vizeaza interesul public si constituie situtii de urgenta a caror reglementare nu poate fi amanata, consideram necesara adoptarea in regim de urgenta a prezentului act normativ.

Puteti citi AICI integral Proiectul de Ordonanta de Urgenta

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impoziteobligatii bugetarecont


Data aparitiei: 21 Decembrie 2010

Votati articolul "De anul viitor clientii bancilor vor avea posibilitatea achitarii impozitelor fara comisioane":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Balanta de verificare: cele mai frecvente 5 erori intalnite

    • Pe langa functia de control, balantele de verificare servesc si la identificarea erorilor formale de inregistrare care altereaza egalitatile ce trebuie sa existe intre totalurile diferitelor coloanelor si a corelatiilor dintre ele, asigurand astfel exactitatea datelor contabile. Erorile care provoaca lipsa de egalitate intre coloanele balantelor pot fi erori de inregistrare in evidenta sistematica, erori de pregatire a conturilor in vederea intocmirii balantei, erori de intocmire a ba...» citeste mai departe aici

  • Registrul de Evidenta Fiscala: cine are obligatia intocmirii, ce cuprinde si un studiu de caz practic

    • Reamintim contribuabililor inregistrati ca platitori de impozit pe profit ca sunt obligati sa intocmeasca Registrul de evidenta fiscala, in conformitate cu prevederile Ordinului nr. 870/2005 privind Registrul de evidenta fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. In plus, acesta poate fi intocmit atat in format fizic, eliberat de unitatile fiscale, cat si in format electronic. In continuare, veti afla ce intrebuie inscrise in REF, iar la final puteti consulta un studiu ...» citeste mai departe aici

  • Plata decont: monografie privind depasirea sumei aprobate pentru decontarea combustibilului

    • Cu privire la decontarea cheltuielilor de transport pentru salariati, intalnim adesea situatii in care suma cheltuita depaseste limita alocata. In urmatorul studiu de caz, vom analiza modul in care aceasta situatie este inregistrata in contabilitatea unei companii. Ne vom concentra asupra cazului in care un salariat, delegat la un alt punct de lucru, depaseste suma maxima alocata pentru decontarea combustibilului. Monografie plata decont: studiu de caz ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X